Garantie en klachten
Garantie en klachten bij Gloudemans koken en kado
1. Hoe lang heb ik garantie op een product?
2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?
3. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
4. Ik heb een artikel dat defect is geraakt gedurende de garantie periode, wat moet ik doen?
5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
1. Hoe lang heb ik garantie op een product?
Op alle bij Gloudemans koken en kado gekochte artikelen heb je een wettelijke garantie van 6 maanden. Sommige leveranciers of fabrikanten geven een fabrieksgarantie van een langere periode. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug op de verpakking of in de gebruiksaanwijzing van het artikel.
2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst. Heb je een defect artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 24 uur na ontvangst via info@gloudemanskokenenkado.nl. Wij zijn aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
3. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 24 uur op juistheid en volledigheid. Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 24 uur na ontvangst via info@gloudemanskokenenkado.nl . We zullen in dit geval het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.
4. Ik heb een artikel dat defect is geraakt gedurende de garantie periode, wat moet ik doen?
Heb je een artikel in onze webshop gekocht dat binnen de garantie periode kapot gaat of niet meer werkt? Meld dit dan via info@gloudemanskokenenkado.nl . Vermeld hierbij je ordernummer, om welk artikel het gaat en wat de klacht is. Gaat het om een beschadigd product dan ontvangen wij graag een duidelijke foto van het product met de beschadigingen, zodat we de klacht op afstand kunnen beoordelen. Jouw factuur dient als garantiebewijs. Deze dient bewaard te worden tot dat de garantieperiode verstreken is.
Op alle bij Gloudemans koken en kado gekochte artikelen heb je een wettelijke garantie van 6 maanden.
Sommige leveranciers of fabrikanten geven een fabrieksgarantie van een langere periode. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug op de verpakking of in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Mocht je twijfelen of er nog garantie op het product zit? Neem dan contact met ons op!
Mocht jouw klacht gegrond zijn, dan ontvang je van ons kosteloos een nieuw product. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Ondeugdelijk gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Verkleuring door zonlicht
- Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@gloudemanskokenenkado.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
Op werkdagen reageren wij uiterlijk binnen 48 uur.